Gå til Indhold

Mens du bor her

Hvilket afsnit skal starte med at være foldbar?
3


Måske ønsker du at forbedre noget i din bolig eller måske opstår der en skade, som du skal have hjælp til at udbedre. Det - og meget andet - kan du læse mere om her.







At bo i en almen bolig

Klik "At bo i en almen bolig" for at læse mere om alment boligbyggeri og få en kort orientering til dig, der er ny beboer i en boligforening. 

Alt om boligstøtte, råderet og livet som almen beboer samlet ét sted.

Beboerhåndbogen 2023


Endelig er der megen nyttig information i den velkomstinformation, som du finder på den enkelte afdelings hjemmeside. Klik og find en samlet liste over Himmerland Boligforenings afdelinger.


Find din afdeling


Husorden og reglement

Skal du bruge husordenen eller vedligeholdelsesreglementet for din afdeling, kan du finde begge dele på afdelingens side. Klik for at finde din afdeling.


Find din afdeling


Sæt præg på din bolig - råderet

Alt det, som du ser dem gå og gøre i boligprogrammerne på tv, kan du også gøre - selv om du bor i lejebolig. Den såkaldte råderet er nemlig din ret til at ændre og forbedre din bolig - med betydelig frihed til at præge den alt efter dine ønsker og behov.


I beboerhåndbogen  findes også nyeste information om brug af  råderetten. Det er også her, du kan hente et ansøgningsskema - og du kan læse om andre muligheder for forbedring af din bolig.


Brochure om råderet


Hvis skaden er sket

Måske har du været så uheldig at opdage mug i din bolig - eller der er sket en  uopsættelig skade. Her kan du finde nogle svar på, hvad du så skal gøre.


Undgå fugtskader

Klik "Undgå mug og skimmelsvamp" for at læse om, hvordan du bedst holder din bolig - og dermed dig selv - sund.


Undgå mug og skimmelsvamp


Skader og uopsættelige skader
Hvis du konstaterer en skade - eller du selv kommer til at gøre skade - på din bolig eller andre steder i afdelingen, skal du hurtigst muligt kontakte varmemesteren, så skaden kan blive udbedret.

Er det en uopsættelig skade - for eksempel indtrængende vand, et utæt vandrør eller skader efter brand, hærværk eller indbrud - skal du ringe på tlf. 22 28 20 24.


Himmerland Boligforenings forsikringer dækker ikke skader på dine private ting. Vi anbefaler derfor, at du har en indbo- og familieforsikring, så du og din familie er forsvarligt dækket.


Spar på dit forbrug

For de fleste afdelinger gælder, at det faktisk kan lade sig gøre at spare en del ved at holde øje med forbruget, både afdelingens del, i f.eks. fælleshus, vaskeri og gadebelysning, som gennemløb af varme, ventilation i afdelingen som helhed.


I Himmerland har vi ansat en energi- og klimaspecialist, der bl.a. kan hjælpe afdelingerne med optimering af forbrug og om det kan betale sig at udskifte til mere miljørigtige tiltag.


Kontakt

Boligbytte og fremleje

Som medlem af Himmerland Boligforening har du ret til at bytte din bolig med en anden, som også bor til leje.  


Beboerhåndbogen 2021 


Hvis du vil benytte dig af boligbytteordningen, kan du klikke "Ansøgning om tilladelse til boligbytte" for at udfylde et ansøgningsskema.


Ansøgning om tilladelse til boligbytte


Du har også mulighed for at fremleje din bolig, men før du gør det, skal du ansøge om tilladelse. Klik for at komme til ansøgningsskemaet.


Ansøgning om tilladelse til fremleje

Klub Himmerland - masser af fordele

Som beboer eller medlem hos os er du og din husstand automatisk medlem af Klub Himmerland - ganske gratis. Klub Himmerland giver dig masser af fordele og rabatter, som du ikke umiddelbart kan finde andre steder.


Se alle de aktuelle klubtilbud


Antenneforening

I Himmerland Boligforenings område er der i øjeblikket tre antenneforeninger, der leverer signal. Hvis du har spørgsmål eller problemer, skal du altid henvende dig direkte til din antenneforening. Brug disse link for at finde kontaktinformation:


AN-TV / Aalborg-Nørresundby Antenneforening

Nørre Tranders Antenneforening (NTA)


GVD Antenneforening (Gug-Visse-Dall)


SMS-service

Himmerland Boligforenings SMS-service betyder, at du hurtigt og let kan holde dig opdateret om, hvad der sker og skal ske i din afdeling. Det gælder for eksempel ved akut opståede situationer som sprængning af rør, brandskade eller lukning for varme eller vand - men også mere dagligdags ting i forbindelse med renoveringer eller flyttesyn.


Som udgangspunkt er du automatisk tilmeldt - dog ikke hvis du har taletidsnummer, hemmeligt nummer eller erhvervsmobilnummer. Ønsker du af en eller anden grund ikke at være en del af vores SMS-service, kan du melde fra ved at sende en SMS med teksten AFMELD til 1919.


Er du ikke tilmeldt, kan du gøre det fra denne side:

https://sms-service.dk/abhim
 
Navigation

Kontakt os

Tlf: 96 31 52 00

info@abhim.dk

Åbningstider

Mandag - onsdag kl. 10:00 - 14:00

Torsdag kl. 10:00 - 17:00
Fredag kl. 10:00 - 13:00


Telefontider


Mandag - onsdag kl. 9:00 - 15:00

Torsdag kl. 9:00 - 17:00
Fredag kl. 9:00 - 13:00


Se alle vores afdelinger

Vores kontoradresse

Himmerland Boligforening
Rendsburggade 22
9000 Aalborg

Tlf: 96 31 52 00

Cvr: 35 77 30 10

EAN: 5790001970789
© abhim.dk
 
 
Nej
OK

Søg dokumenter
Tryk her for at søge
Se boliger