Himmerlands imageannonce vinder ÅRETS BRØL
- den nordjyske reklamebranches svar på Oscar

retur
Himmerland kunne gå hjem med laurbærrene i kategorien "Print", da den første udgave af den nordjyske kreative pris ÅRETS BRØL holdt afsluttende prisfest i Aalborg Kongres & Kultur Center fredag 30. august 2013.

ÅRETS BRØL er en temperaturmåling af virkningsfuld, kreativ og veludført markedsføring udviklet i Nordjylland. Da Himmerlands imageannoncering, der siden december 2012 har kunnet opleves i Nordjyske Stiftstidende cirka en gang om måneden, er udviklet her i regionen, blev et par af annoncerne sendt ind - og nåede altså helt til tops.


Foto: Mick Anderson.

Ole Nielsen modtager ÅRETS BRØL-hæderen sammen med Steen Bjerre (idé/tekst), Leo Griffin(idé/design) og Nils Krogh (foto).

Himmerlands imageannonce var i første omgang i konkurrence med flere end 20 andre bidrag i "Print"-kategorien, der var blandt de mest omfangsrige. Dette felt blev fredag aften af ÅRETS BRØL-juryen skåret ned til tre og i finalen slog Himmerland så en serie imageannoncer fra betonvirksomheden Ambercon og en stillingsannonce fra Weber Stephen Nordic - det er dem med Weber-grillen.

Himmerlands imageannoncer, der i første omgang forventes at løbe året ud, er udviklet i samarbejde med kommunikationsrådgiver Steen Bjerre, steen-bjerre.dk. Det grafiske arbejde er udført af Leo Griffin, der i sin tid stod for Himmerlands nye visuelle identitet, mens billederne er taget af Nils Krogh, begge fra Clienti.

Juryformand Thomas Hoffmann fra det københavnske reklamebureau &Co. motiverede juryens beslutning om at vælge Himmerlands imageannonce som vinder. Med direkte adresse til fotoet i annoncen med manden under køkkenvasken ("Før Himmerland sku' Henrik selv rode med rør") sagde han:

"Et glimt i øjet - også selvom det ikke lige er det, man kan se på den vindende annonce - er sammen med afsenderens stærke grafiske identitet hovedrolleindehaver i en løsning, der indgår i en længere række af imageannoncer. Det er usædvanligt at se denne type virksomhed annoncere for sig selv - og befriende at se den gøre det med humor. Målet er langsigtet: At bekræfte nuværende kunder i deres valg og få potentielle kunder til at anerkende de fordele, der er forbundet med denne løsning."

Vinderannoncen kan ses her - klik for stor udgave.

 



ÅRETS BRØL er tilrettelagt af Erhverv Norddanmark. Se mere om arrangementet på www.åretsbrøl.dk og https://www.facebook.com/aaretsbroel.

 
Navigation

Vores kontoradresse

Himmerland Boligforening
Rendsburggade 22
9000 Aalborg

Tlf: 96 31 52 00

Cvr: 35 77 30 10

EAN: 5790001970789
© abhim.dk
 
 
OK

Bliv medlem her
- og få fordelene fra i dag

Bliv medlem her

Bliv medlem
- og få fordelene fra i dag

Kun som medlem kan du stå på venteliste - og vælge din drømmebolig mellem vores mere end 7.000 boliger.

Samtidigt må du bruge alle de gode tilbud i Klub Himmerland fra første dag.
 

Søg dokumenter

Se boliger